Thanks for viewing my BLOG
Entry dibawah snap 'TALES', 'ABOUT', 'MUMBLING', 'NUKILAN HATI' adalah hak cipta terpelihara dan tidak boleh diulang cetak dimana-mana tanpa kebenaran bertulis Al-Fikr.

Review filem out of context yang meletop boleh baca kat Movie
Al-Fikr juga suka tengok Drama Amerika
Boleh tonton/dengar lagu kegemaran Al-Fikr di Playlist dan Song

Al-Fikr suka Aprillia Shiver 750.

Limitless



Hari tu Al-Fikr tonton filem ni, Limitless.


So cool, it almost unbelievable. Cerita pasal satu jenis medication a.k.a drug yang boleh tingkatkan tahap operasi otak. Semua orang tahu manusia guna 10-20% kapasiti otak. So dadah ni, boleh tingkatkan kapasiti penggunaan otak. Dadah yang dipanggil NZT 48(tak tahu pe maksud akronim ni). Watak utama, Eddie Mora (Bradley Cooper) makan dadah ni. Dari seorang penulis yang tak ada masa depan, dia berjaya menjadi orang kuat dalam financial field. 

Tapi, setiap perkara mesti ada kesan buruk. Dan kesan penggunaan NZT adalah memory loss, dan kepincangan operasi tubuh bila kesan dia hilang. So dari seorang yang sangat2 superb, Eddie jadi macam addicted junkie. Dan masalah yang ada bukan setakat kesan buruk NZT je, tapi ada orang2 lain yang cari dan nak dapatkan NZT dari Eddie bila prime dealer mati. 

Overall, cerita ni best. Dan agak bagus untuk menjadi fokus waktu tonton cerita ni, sebab banyak scene dia cakap laju sangat. Kepada mereka yang telinga tak boleh terima English laju, beat it. 

NZT ni memag best. Kalau dia real, mesti jadi rebutan ramai. Even side effect teruk, tapi dengan kelebihan yang ada, rasa2 1 dunia boleh ada dalam genggaman. Al-Fikr pun ada terfikir nak cari dadah camni. Kira ok kalau dapat guna otak lebih dari selalu. Dengan fokus yang up sikit dari biasa, rasanya banyak benda boleh Al-Fikr achieve & accomplish.

Tapi, filem ni memang best.


 Perjumpaan dengan dealer
 Wajah NZT 48
Heroin, Abby Cornish









0 critique:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pembaca Blog Al-Fikr

 

Browse

Photobucket

Happy Hour

Page Rank Checker
Join 4Shared Now!

Popular Posts