Thanks for viewing my BLOG
Entry dibawah snap 'TALES', 'ABOUT', 'MUMBLING', 'NUKILAN HATI' adalah hak cipta terpelihara dan tidak boleh diulang cetak dimana-mana tanpa kebenaran bertulis Al-Fikr.

Review filem out of context yang meletop boleh baca kat Movie
Al-Fikr juga suka tengok Drama Amerika
Boleh tonton/dengar lagu kegemaran Al-Fikr di Playlist dan Song

Al-Fikr suka Aprillia Shiver 750.

About the Tales - 2

Mari berborak mengenai cerita2 yang sudah aku tulis


Cerita nie aku tulis lepas aku tngok filem Alien VS Predator 2. Memula aku nk tulis pasal alien dtg serang bumi, tp tah cmne bleh jd cite pasal Vampire. Watak2 dlm cite yg aku post kt blog nie dh aku tukar. So watak original kept hidden. Dalam cite nie x dijelaskan dgn clear tentang tapak camping 2, tp ia dibuat berdasarkan 1 camp site kt Taman Negara Pahang. Tmpt tu aku penah pg, so x susah tuk aku describe surrounding appearance camp site tu. Untuk babak pembunuhan beramai-ramai Vampire tu aku amik idea dr beberapa novel yg aku baca. Agak susah gak r nk wat scene cmnie dlm bentuk kata2 compare ngan lukisan. Bukan semua orang ada kebolehan nk imagine tulisan, tol x? Cerita nie adalah kisah pendek, so watak2 die aku x describe dgn detail + x kembangkn dgn baik. My bad. Tp still, nie boleh kata cite first aku tulis pasal Vampire. Even xbest, it still have a memento for me.



Cerita nie adalah adaptasi dr cite The King and the Bird karya Paul Grimault dan juga mix dengan siri 80°C karya Yao Fei La. Cerita asal die memang best (2 2 versi). Tapi tulis balik cite nie follow my desire. So dpt r The Crow, The King and Traveler's Lover. Sebuah karya yg ditulis sebelum aku masuk matrix (2005). Merupakan kisah perebutan kuasa + imbalance personality + dark personify. Ada beberapa babak tambahan dlm cite yg post dlm blog. Antara yg ditmbh adalah babak Crow nk keluarkan Clone dr Glass Prison, battle antara Traveler dgn Crow. Disebabkan cite nie bukan karya ori aku, so beberapa aspek cam background watak, perkembangan watak aku abaikan. Sebab kalo nk semua tu better baca karya ori, tol x?

0 critique:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pembaca Blog Al-Fikr

 

Browse

Photobucket

Happy Hour

Page Rank Checker
Join 4Shared Now!

Popular Posts