Thanks for viewing my BLOG
Entry dibawah snap 'TALES', 'ABOUT', 'MUMBLING', 'NUKILAN HATI' adalah hak cipta terpelihara dan tidak boleh diulang cetak dimana-mana tanpa kebenaran bertulis Al-Fikr.

Review filem out of context yang meletop boleh baca kat Movie
Al-Fikr juga suka tengok Drama Amerika
Boleh tonton/dengar lagu kegemaran Al-Fikr di Playlist dan Song

Al-Fikr suka Aprillia Shiver 750.

Paperman

Nampak dalam 3,4 hari nie, Al-Fikr banyak tengok movie. And, most of the movie, produce by big name writer & producer but not make it to Malaysia's big screen. Damn.

Well, kita ketepikan masalah bodoh yang dicipta oleh makhluk bijak, kita bicara pula tentang filem ini. Paperman. Movie yang overall nampak slow, tapi best. 

Cerita tentang seorang penulis Richard (Jeff Daniels)dengan 1 bestseller yang berkawan dengan seorang gadis, Abby (Emma Stone) kat 1 tempat yang baru; Long Island. Well, Richard ada seorang kawan fantasi, Captain Excellent (Ryan Reynolds, yes he is Green Lantern) yang sentiasa ada dan menolong Richard go on dengan hidup dia. Abby pun sama, ada kawan fantasi; Christopher (Kieran Culkin). Richard & Abby berkawan sebab diorang rasa hidup diorang tiada makna (ok-acceptable-pasal diorang ada kawan fantasi). And, diorang connected sampai masing2 boleh lupakan kawan fantasi diorang....


 When the world is in peril, 
when evil surrounds you,
when danger is lurking, 
who'd you call?

Emma Stone


p/s: Few of my friends, questioning my taste in selecting movies.
Maybe (just maybe) I can wrote that stuff in this blog.
Yes I can do that.
So, wait for it....

0 critique:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pembaca Blog Al-Fikr

 

Browse

Photobucket

Happy Hour

Page Rank Checker
Join 4Shared Now!

Popular Posts