Thanks for viewing my BLOG
Entry dibawah snap 'TALES', 'ABOUT', 'MUMBLING', 'NUKILAN HATI' adalah hak cipta terpelihara dan tidak boleh diulang cetak dimana-mana tanpa kebenaran bertulis Al-Fikr.

Review filem out of context yang meletop boleh baca kat Movie
Al-Fikr juga suka tengok Drama Amerika
Boleh tonton/dengar lagu kegemaran Al-Fikr di Playlist dan Song

Al-Fikr suka Aprillia Shiver 750.

Somewhere

Ini amaran khas buat mereka yang ingin mencari & menonton movie ini. Movie ini best, tapi ia bukan action, bukan love story, bukan ada kes sensitif.

Movie ini lebih kepada penghayatan hidup, tanpa perlu berbicara banyak2. Seriously, kurang dialog (amat, amat, amat kurang). Kalau mereka yang tak boleh tahan tengok 1 scene-tak gerak2-lebih dari 5 saat, lupakan niat korang nak tengok movie nie (Al-Fikr sudah bagi amaran).

Movie nie pasal sorang pelakon dengan gaya hidup 'BIASA'; Johnny Marco (Stephen Dorff) yang mengalami life down-stream. Dia-macam-hilang tujuan, tapi still go on dengan life-yang diuruskan oleh agen dia. 1 hari, anak dia, Cleo (Elle Fanning), datang melawat. So, hari2 mendatang dia kena jalani dengan anak dia disisi. Dan Johnny terpaksa hadapi persoalan hidup, yang dia tak pernah terfikir sebelum ini.

Kalau peminat cerita yang emo, ini boleh kata high quality movie. Even, ending movie nie unexpected, tapi overall cerita best (bagi mereka yang boleh faham).




p/s: Jangan persoalkan taste saya memilih movie untuk ditonton....

1 critique:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pembaca Blog Al-Fikr

 

Browse

Photobucket

Happy Hour

Page Rank Checker
Join 4Shared Now!

Popular Posts